هوش مصنوعی خانه

معرفی اپلیکیشن هوش مصنوعی خانه توسط شرکت هوش مصنوعی وبرا سگال کارو

هوش مصنوعی خانه

معرفی اپلیکیشن هوش مصنوعی خانه توسط شرکت هوش مصنوعی وبرا سگال کارو

دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست







بسیاری از ما عبارت دیجیتال مارکتینگ را شنیده ایم و شاید تا حدی بدانیم که این موضوع چیست اما آیا به طور دقیق می دانید که دیجیتال مارکتیگ شامل چه فرایند ها و مراحلی می شود؟ به طور کلی بازاریابی دیجیتال جزئی از بازاریابی است که از اینترنت و فناوری های دیجیتال آنلاین مانند رایانه های رومیزی ، تلفن های همراه و سایر رسانه ها و سیستم عامل های دیجیتال برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده می کند.

دیجیتال مارکتینگ خرید و فروش دامین دامنه طراحی سایت وبلاگ سایت وردپرس چیست و شیوه های نوین
برای طراحی سایت با ویرا سگال کارو در تماس باشید

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ

شاید برای اینکه بهتر بدانیم که دیجیتال مارکتینگ چیست باید اندکی راجع به تاریخ آن بدانیم. توسعه دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتالی همیشه همسو و همگام با توسعه فناوری بوده است. یکی از اولین وقایع کلیدی در سال 1971 اتفاق افتاد ، زمانی که ری تاملینسون اولین ایمیل را ارسال کرد و فناوری او بستر را برای افرادی فراهم کرد که به افراد امکان ارسال و دریافت فایل از طریق ماشین های دیجیتالی مختلف را بدهد. اما دوره رشد اصلی این تکنیک از 1990 شروع شد. زمانی که موتور جستجوی Archie به عنوان شاخص برای سایت های FTP ایجاد شد. در دهه 1980 ، ظرفیت ذخیره سازی رایانه ها به قدری زیاد بود که می توانست حجم زیادی از اطلاعات مشتری را ذخیره کند. شرکت ها به جای کارگزار لیست محدود ، انتخاب تکنیک های آنلاین مانند بازاریابی پایگاه داده را آغاز کردند. این نوع پایگاه های داده به شرکت ها این امکان را می دهد تا اطلاعات مشتریان را به طور مثرتری ردیابی کنند ، بنابراین روابط بین خریدار و فروشنده را در دنیای دیجیتال متحول می کنند.

ده 90 میلادی به بعد

1990

در دهه 1990 اصطلاح بازاریابی دیجیتال برای اولین بار مطرح شد.با شروع معماری سرور / کلاینت و محبوبیت رایانه های شخصی ، برنامه های مدیریت ارتباط مشتری (CRM) به فاکتور مهمی در فناوری بازاریابی تبدیل شد. بازاریابان همچنین پس از تولد اینترنت قادر به داشتن داده های عظیم آنلاین مشتری توسط نرم افزار eCRM بودند.

دیجیتال مارکتینگ

2000

در دهه 2000 ، با افزایش تعداد کاربران اینترنت و تولد آیفون ، مشتریان به جای مشورت با یک فروشنده ، ابتدا جستجوی محصولات و تصمیم گیری در مورد نیازهای خود را به صورت آنلاین آغاز کردند ، که این مسئله مشکل جدیدی را برای بخش بازاریابی یک شرکت ایجاد کرد. علاوه بر این ، یک نظرسنجی در سال 2000 در انگلستان نشان داد که بیشتر خرده فروشان آدرس دامنه خود را ثبت نکرده اند. این مشکلات بازاریاب ها را ترغیب می کرد تا روش های جدیدی را برای تلفیق فناوری دیجیتال در توسعه بازار پیدا کنند. در سال 2007 ، اتوماسیون بازاریابی به عنوان پاسخی به جو در حال توسعه بازاریابی توسعه یافت. اتوماسیون بازاریابی فرایندی است که توسط آن نرم افزار برای اتوماسیون فرایندهای متداول بازاریابی استفاده می شود. اتوماسیون بازاریابی به شرکت ها کمک می کند تا مشتریان را تقسیم بندی کنند ، کمپین های بازاریابی چند کاناله را راه اندازی کرده و اطلاعات شخصی را برای مشتریان فراهم کنند. با این حال ، سرعت سازگاری آن با دستگاه های مصرفی به اندازه کافی سریع نبود.

 دیجیتال مارکتینگ طراحی کارت لوگو طراحی گرافیکی شیوه های نوین آن

تفاوت دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی سنتی چیست

در روش های سنتی بازاریابی بیشتر به صورت فرد به فرد و کلامی بازاریابی می شد. در نهایت رسانه های مانند رادیو و تلوزیون در دسترس بود تا بتوان از طریق آنها بازار یابی کرد. در صورتی که ، استراتژی های بازاریابی دیجیتال غیرخطی با هدف دستیابی به مشتریان احتمالی از طریق چندین کانال آنلاین است.

بازاریابی سنتی از نظر مخاطبان یا مصرف کنندگان هدفمند، محدود است زیرا محدود به مشتریان و یا مصرف کنندگان محلی است در حالی که بازاریابی دیجیتال توجه مشتریان یا مصرف کنندگان از سراسر جهان را به خود جلب می کند و بنابراین از طریق شرکت های بازاریابی دیجیتال می توانند به تعداد بیشتری از مشتریان دسترسی پیدا کرد. همچنین ، دیجیتال مارکتینگ شامل ارتباطات دو طرفه است که امکان تأمین نیاز مشتری را به روشی کارآمد فراهم می کند.
بازاریابی دیجیتال نتایج بازاریابی سریع و در زمان واقعی را فراهم می کند که به شرکت ها امکان می دهد تا استراتژی های بازاریابی را برای ایجاد حداکثر درآمد و سود ،اصلاح کنند. این یکی از دلایل اصلی روی آوردن شرکتها به سیستم عامل بازاریابی دیجیتال است.
بازاریابی دیجیتال بسیار مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست است زیرا تبلیغات بدون کاغذ را فراهم می کند. بازاریابان و مصرف کنندگان می توانند از طریق سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی که حتی یک ریال هم هزینه نمی کنند ، تعامل داشته باشند و مستندات به صورت نسخه های نرم افزاری ذخیره شده در طراحی سایت ها است که در هر زمان و هر مکان قابل دسترسی است.


با برترین اپراتور هوش مصنوعی همراه باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد