هوش مصنوعی خانه

معرفی اپلیکیشن هوش مصنوعی خانه توسط شرکت هوش مصنوعی وبرا سگال کارو

هوش مصنوعی خانه

معرفی اپلیکیشن هوش مصنوعی خانه توسط شرکت هوش مصنوعی وبرا سگال کارو

ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد

ارز دیجیتال درواقع پول دیجیتالی غیرمتمرکز و مبتنی بر فناوری بلاکچین است. احتمالا شما با محبوب‌ترین نسخه‌های رمز ارز یعنی بیت کوین و اتریوم آشنا باشید، اما در حال حاضر بیش از ۵۰۰ ارز رمزپایه مختلف در جهان وجود دارد.

از این نوع ارز می‌توان برای خرید کالاها و خدمات استفاده کرد؛ اگرچه بسیاری افراد این ارز را به مثابه سایر دارایی‌ها مانند سهام یا فلزات گرانبها دانسته و بر روی سرمایه گذاری می‌کنند. با آنکه رمز ارز نوع جدید و جالبی از دارایی به حساب می‌آید اما در عین حال خرید آن می‌تواند ریسک‌هایی نیز داشته باشد. زیرا برای درک کامل نحوه کار هر سیستم باید تحقیقات زیادی انجام داد.

ارز دیجیتال یا Cryptocurrency یک فرم از پول الکترونیکی است. بیشتر ارزهای دیجیتال به منظور امنیت بیشتر، حذف واسطه‌ها و ناشناس بودن طراحی شده‌اند. ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می‌کنند، رمزنگاری­‌های ارزهای دیجیتال غیرقابل هک و پیگیری هستند. اولین ارز دیجیتال بیت کوین است که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد و اکنون پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال است. در چند سال گذشته ارزهای دیجیتال زیادی معرفی و عرضه شده‌اند. در حال حاضر حدود ۹۰۰ ارز دیجیتال در بازارهای جهانی تجارت می‌شود.

ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که عنوان شد، بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دیگر به عنوان اختراعی جانبی در حین کار کردن روی پروژه پول دیجیتالی به وجود آمدند. این پروژه به دنبال تولید روشی بود که طی آن در بسترهای دیجیتالی، امکان تبادل و تراکنش مالی مقدور شود اما این سیستم، سیستمی متمرکز بود.

در‌حالی‌که بیت‌کوین و انواع ارز دیجیتال در بستری کاملا غیرمتمرکز قابل‌استفاده هستند و این دستاوردی تصادفی است که در طی کار کردن روی تولید پول دیجیتالی به دنیا معرفی شد.

از مزایای سیستم و شبکه غیرمتمرکز می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تمام تراکنش‌ها در بستر بلاک‌چین و شبکه‌ای که کریپتوکارنسی ها در آن رد و بدل می‌شوند مانند یک دفتر کل حسابداری بسیار بزرگ است. در این دفتر کل بزرگ، تمام تراکنش‌هایی که از سوی کاربران صورت می‌گیرد، کاملا در شبکه ثبت می‌شود و همه از آن خبر دارند.

در این صورت، امکان ایجاد تغییر در اطلاعات ثبت‌شده در سیستم و دستکاری آنها وجود نخواهد داشت. هر تراکنش جدیدی که قرار است در سیستم به ثبت برسد باید مورد تایید تمام کاربرانی باشد که در شبکه بلاک چین و شبکه‌های مشابه آن با عنوان گره شناخته می‌شوند.

چگونه می‌توانید رمز ارز را استخراج کنید؟

حال می‌دانیم ارز دیجیتال چیست اما این ارز از کجا می‌آید؟ از روشی که استخراج نام دارد.

استخراج به این معناست که واحدهای جدید رمز ارز، در ازای تایید اعتبار معاملات در جهان منتشر می شوند. گرچه از نظر تئوری استخراج رمز ارز برای یک فرد معمولی امکان پذیر است، اما اثبات سیستم های کاری مانند بیت کوین به طور فزاینده‌ای دشوار است.

هرچه شبکه بیت کوین رشد می‌کند، پیچیده‌تر نیز می‌شود و قدرت پردازش بیشتری لازم دارد. مصرف کننده عادی قبلا می‌توانست این کار را انجام بدهد اما اکنون هزینه‌های آن بسیار بالاست. افراد زیادی هستند که برای رقابت، تجهیزات و فناوری خود را بهینه کرده‌اند.

به یاد داشته باشید که اثبات رمز ارزها به انرژی بسیار زیادی نیاز دارد. تخمین زده شده است که ۰.۲۱ درصد از کل برق جهان (معادل انرژی مصرفی کشور سوئیس در یک سال) در راستای استخراج رمز ارز مصرف می‌شود. همچنین تخمین زده شده که بیشتر استخراج کنندگان بیت کوین در نهایت از ۶۰ تا ۸۰ درصد درآمد خود را برای تامین هزینه برق مصرف می‌کنند.

نقاط ضعف و قوت

اکنون که می‌دانیم ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد می‌توانیم یک قدم به جلوتر برداریم. رمز ارز نیز مانند هر پدیده دیگری در جهان امروز، نقاط ضعف و قوتی دارد که هر کاربر با در نظر گرفتن آنها می‌تواند میزان و نحوه استفاده از آن را برای خود تعیین کند. در اینجا به اختصار به یکی از نقاط قوت و ضعف این پدیده اشاره می‌کنیم

پتانسیل برای بازدهی بالا

هیچ بازگشت سرمایه‌ای قابل تضمین نیست. اما به طور خاص ارزش بیت کوین در سال‌های اخیر و به ویژه در ماه‌های اخیر رشد چشمگیر و البته نوسانات چشمگیری نیز داشته است. شخصی که در پایان سال ۲۰۱۶، ۱۰ هزار دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده بود، در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ ارزش سرمایه گذاری خود را بالاتر از ۷۵ هزار دلار دید.

قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید
با مقایسه قیمت صرافی‌ها با یکدیگر می‌توانید مناسب‌ترین قیمت را برای خرید یا فروش پیدا کنید. فراموش نکنید که قیمت نباید تنها معیار در نظر گرفته شود و قیمت بسیار مناسب ممکن است دامی از سمت کلاهبرداران باشد.

ظاهر صرافی را بررسی کنید
صرافی‌های معتبر معمولاً اهمیت زیادی برای ظاهر و رابط کاربری سایت خود می‌دهند. بنابراین صفحات مختلف وب‌سایت‌ها را بررسی و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین هر قدر که یک صرافی معتبرتر باشد، تعداد مخاطبان آن نیز بیشتر است. رتبه الکسای (Alexa.com) وب‌سایت‌های صرافی (که برحسب بازدید صرافی است) هم می‌تواند به انتخاب بهتر شما کمک کند.

با پشتیبانی سایت تماس بگیرید
به بخش پشتیبانی سایت پیام دهید یا با آنها تماس بگیرید و سوالات ابتدایی بپرسید. یک تیم حرفه‌ای و معتبر، مشتریان خود را به‌خوبی راهنمایی خواهد کرد.

به بخش «درباره ما» سر بزنید
تمامی صرافی‌های معتبر، در بخشی تحت عنوان «درباره ما» تیم توسعه‌دهنده پلتفرم خود را معرفی می‌کنند. همچنین اغلب صرافی‌ها آدرس دفتر خود را بر روی سایت قرار می‌دهند.

به بلاگ صرافی سر بزنید
بسیاری از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال، در بخشی تحت عنوان «بلاگ» برای مخاطبان خود محتوای آموزشی تولید می‌کنند. بسیار بعید است که یک صرافی کلاهبردار چنین وقت و هزینه‌ای را برای کلاهبرداری صرف کند.

شبکه‌های اجتماعی را دست‌کم نگیرید

تقریباً همه صرافی‌های معتبر، در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، توئیتر و اینستاگرام فعال هستند. به صفحات آنها سر بزنید و نظرات سایر کاربران را درباره این صرافی‌ها بخوانید.

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی می تواند یکی از راه کار هایی باشد که شما می توانید از آن کسب درآمد کنید. با اینکه سایت فروشگاهی زیاد جدید نیست اما در ایران بسیار زمان زیادی نیست که بازار فروشگاه های اینترنتی داغ شده است. یا وجود این شرایط می توان گفت که هر کسب و کارس نیاز به یک سایت دارد تا خود را در فضای مجازی به مشتریان معرفی کنند. اما با طراحی سایت فروشگاهی می توانند نه تنها خود را معرفی کنند بلکه می توانند محصول خودشان را به فروش برسانند.

در یک سایت فروشگاهی می توانید به راحتی محصولات خود را به صورت آنلاین و بدون محدودیت زمانی و مکانی بفروشید. شما می توانید این محصولات را با جزئیات بالا بر روی سایت خود قرار دهید و به گونه ای آنها را ارائه دیهید که مشتریان شما آن محصول را بخرند. اما چگونه می توانیم یک سایت فروشگاهی خوب داشته باشیم ؟ شما باید بدانید که مراحل طراحی سایت فروشگاهی چه هستند و شروع به انجام آنها بکنید. همچنین شما باید بدانید که می خواهید سایت شما چه امکاناتی را برای مشتریان ارائه دهد. بنابراین با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب چگونگی طراحی سایت فروشگاهی را با هم مرور کنیم.

طراحی سایت فروشگاهی چگونه صورت می گیرد؟

ساخت یک وب سایت تجارت الکترونیکی کمی متفاوت از ایجاد یک وب سایت استاندارد یا راه اندازی یک وبلاگ خواهد بود. فراتر از تأمین نام دامنه و میزبانی ، همچنین باید ابزارها و نرم افزارهایی را برای پردازش پرداخت ها ، همراه با ایجاد و ساخت واقعی محصولات خود در نظر بگیرید.

در اینجا خلاصه ای از آنچه برای ساخت وب سایت از ابتدا برای یک فروشگاه تجارت الکترونیکی لازم است ، آورده شده است:

یک نام دامنه
یک ارائه دهنده میزبانی وب
پردازنده پرداخت یکپارچه
سکویی یا ابزاری برای ساخت فروشگاه شما
سرمایه اولیه برای ایجاد محصولات شما
بسته بندی برای حمل کالا
گرچه ساخت فروشگاه تجارت الکترونیک بسیار ارزان تر و آسان تر از ساخت ویترین فروشگاه است ، اما هنوز هم به سرمایه اولیه و کار نیاز دارد. مطمئن شوید بودجه ای تنظیم کرده اید که برای اهداف شما منطقی باشد وبتوانید با طراحی سایت فروشگاهی را به پایان برسانید و گسترش دهید.

حتی اگر در حال راه اندازی کسب و کار خود باشید ، یک توسعه دهنده می تواند روند راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی را ساده تر کند. آنها دارای دانش فنی برای راه اندازی سریع شما هستند ، به این معنی که می توانید زودتر فروش خود را شروع کنید. هنگام بررسی یک برنامه نویس ، از آنها درباره جدول زمانی آنها س askال کنید ، بنابراین می توانید تاریخ راه اندازی خود را برنامه ریزی کنید. بخواهید وب سایتهای دیگری را که ساخته اند ببینید و از آن مشاغل مرجع بگیرید. اطمینان حاصل کنید که توسعه دهنده دیدگاه شما را به اشتراک می گذارد و می تواند آنچه را که دنبال می کنید در بودجه شما ایجاد کند.

بازدیدکنندگان سایت با اطلاعات بصری درگیر می شوند ، بنابراین تصاویر با کیفیت بالا محصول ضروری است. و از این طریق است که بازدید کنندگان و مستریان شما با شما ارتباط بر قرار می کنند.

برای کمک به مشتری در یافتن خواسته های خود می توانید محصولات را به دسته ها مانند لباس ، کتاب و فیلم دسته بندی کنید. از دسته ها می توان به همراه فیلترها استفاده کرد تا افراد بتوانند مارک های خاص یا دامنه قیمت را مرتب کنند و آنها را در بودجه خود نگه دارند. و اقلام برجسته راهی عالی برای هدایت مشتری در مسیر خرید ترجیحی شماست.

روش پرداخت صحیح برای بستن فروش ضروری است. اگر روش بیش از حد پیچیده باشد یا مورد اعتماد نباشد ، مشتری شما می تواند سبد خرید خود را کنار بگذارد و دیگر برنگردد. مطمئن شوید که این نیازهای پردازش پرداخت شما را نیز برآورده می کند.